כל הטיפים לאירוע השקה מוצלח
יציאתו לשוק של מוצר דומה ללידה של ילד – הריון ארוך של פיתוח ותכנון המוצר ולאחר מכן, ההתרגשות הנלווית להתחלה החדשה. כל מוצר או שירות יזכו להד תקשורתי עוצמתי יותר אם הם ייחשפו באירוע השקה מרשים ויוצגו לקהל מובילי דעה בדרך אטרקטיבית במיוחד. אז איך מפיקים אירוע מוצלח שיגדיל את הבאז והמכירות? המלצות שיעזרו לכם במשימה, החל מבחירת לוקיישן מנצח דרך גיבוש רשימת מוזמנים ועד יצירת קונספט ותוכנית אומנותית.
להשיק בסטייל
בשלב הראשון חשוב למצוא את הפרפקט מאץ' לקיום אירוע השקה. אולם אירועים המשדר יוקרה במיקום גיאוגרפי מוביל, בקרבת ערוצי תחבורה ראשיים לטובת האורחים הבאים מרחבי הארץ. הקפידו על מתחם המצויד בכל הפלטפורמות והמערכות החיוניות להפצת המסרים השיווקיים בין אם תאורה, סאונד, מקרן או אפשרות לחבר מקרן או מסך להצגת מצגת או סרטון תדמית. מומלץ לבחור אולם אירועים להשקה שכולל מתחם חיצוני לקבלת פנים ומתחם סגור להמשך על מנת לשמור על הבחירה היכן ואיך הוא יתקיים לפי תנאי מזג האוויר. השקיעו גם באולם המציע לכם חוויה קולינרית בהתאמה אישית עם תפריט שף בפתרונות הגשה ייחודיים בין אם הגשה ישירות לשולחנות או במסגרת בופה עשיר, בר משקאות וצוות מלצרים אדיב ומקצועי. התייחסו לקונספט של אירוע ביחס למנות ולאופן ההגשה – אם מדובר באירוע בסגנון מינגלינג עדיף ללכת על מנות אפרטיף או טאפאס כדי שהאורחים יוכלו לנשנש תוך כדי תנועה ושיחה ערה. מומלץ למתג את האולם בפלטת הגוונים המזוהה עם המותג תוך שימוש בפריטי טקסטיל, למשל, לכיסוי השולחנות והכיסאות, שטיח שיוביל את האורחים פנימה כמו בטקס האוסקר ושילוב הלוגו של החברה ברחבי המתחם.
לא חוגגים בלי תכנים
חשוב מאוד לתכנן את האירוע על כל שלביו ולחשוב כיצד לבדל ולייחד אותו בעיני מי שמגיעים להשקות באופן קבוע. בין אם מדובר במנחה מפורסם או הופעה, סדנה המשתלבת עם עולם התוכן של המוצר למשל סדנת בישול בהשקת סדרת מוצרי מזון או טיפולי מסאז' בהשקת קרמים לגוף, הרצאה מרתקת של מומחה שתומך בתכנים של ההשקה וכדומה. חשוב מאוד שהאורחים יבינו מהו המוצר במיוחד כאשר מדובר בטכנולוגיה מורכבת כך שתוכלו לספק להם אמצעי המחשה או דיילים שיסבירו להם כיצד פועל המכשיר או מה החידוש הגדול במיזם. ספקו חומר אינפורמטיבי או הקרינו סרטוני הסבר על גבי מסכים ודאגו להדגמות חיות. ליצירת אפקט ה-WOW תוכלו להציג את המוצר עם אריזה ייחודית שהאורחים שלכם יצאו איתה מההשקה וקח ימשיכו להעביר את המסר גם מחוץ לאולם
האורחים הנכונים במקום הנכון
חשבו על היום שאחרי ההשקה, מי יכתוב וידווח עליה ובאיזו דרך. בחרו בפינצטה את האנשים שייחשפו ראשונים למוצר כאשר משפיענים ומובילי דעה למיניהם כמו גם סלבריטאים שקשורים לתחום יוכלו לסקר את האירוע בדרך שתמשוך תשומת לב ברשתות החברתיות ובתקשורת. נסו לתאם ציפיות עם המוזמנים מראש בין אם מדובר בבקשה לתיעוד האירוע בלייב או בסטורי באינסטגרם או ווידאו, חוות דעה בליווי תמונות וכדומה. הקפידו לדאוג על שמירת שביעות רצונם של המשפיענים לאורך כל האירוע.
לא יוצאים בידיים ריקות
באירועי השקה מקובל מאוד לפרגן למוזמנים במתנה בין אם היא המוצר שהושק או מוצר אחר ששייך לאותו עולם תוכן של ההשקה. תוכלו כמובן להציב גם עמדת מגנטים עם הפקת תמונות למזכרת יחד עם מארז המתנה שתבחרו להעניק למוזמנים שכיבדו את האירוע בנוכחותם.
זכרו – יש הזדמנות אחת לרושם ראשוני ולכן, כדאי להשקיע בהשקה מרשימה שידברו עליה הרבה אחרי שהיא תסתיים.